2009. október 27., kedd

Morcos harcos

Evvel a címmel jelent meg az AutoMotor októberi számában Viktor Swiftje, ami szintén nálunk készült. Dombovári Misi szép cikkel pakolta ismét a nagyérdemű elé a kocsit.


További képek...

2009. október 14., szerda

0815.hu Himnusz, Mc.Gőz - Klip forgatás 1. rész

Hétfőn éjjel a legtöbb ember otthon van kedvesével, családjával...de nem a Fanat-x Tuning Team tagjai.



Abban a megtiszteltetésben részesültünk, hogy MC.Gőz legfrissebb klipjébe felkérték a Fanat-x kocsikat egy kis szereplésre. Gőz barátunk egy autómosó fiut játszik, és ebböl indul a kisfilm története, de többet nem árulhatok el.



A forgatás valamikor hét körül kezdődőtt, és emlékeim szerint éjfél körül végeztünk... evvel a helyszínnel. Ez idő alatt Gőz kezelésbe vett egy gyönyörű Lincoln limuzint, lemosta a WarpZone Omegát, kis gőzborotvával (Gőz-borotva...érted! :)) lepucolta a hófehér Stilot, majd nagyot nézett, mikor beállt a Fanat-x halottas kocsija, a Dedra.



Természetesen nincs rap klip forgatás csajon nélkűl, így három FanaChix is csatlakozott hozzánk az estére, amit Gőz élvezhetett ki a legjobban. Volt rendesen irigykedés a Lincolnban felvett jelenetek közben.



A forgatás alatt igen jó hangulat uralkodott, csak az eső, és az evvel járó nyomott idő volt kicsit elviselhető amellett, hogy minden csurom víz volt, és a csajok majd meg fagytak.


Ezen a helyszínen készült képeket a Fanat-x Galériában találjátok! KATT

A Fanat-x Lancia Dedra története

A Fanat-x csapat idén elég egy extrém ötlettel rukkolt elő az évadnyitó Tuning Showra.

Látva a sok tuning autóval száguldozó fiatal, néha akár még alap vezetési tapasztalattal sem rendelkező „utcai versenyző”-t, ezerrel tépni az utakon, elhatározták, hogy a balesetmentes közlekedésre fokuszálnak kicsit, és olyan autót csinálnak, ami bár nem változtatja meg a világot, de talán néhány ember szemét felnyitja. Mi lenne erre alkalmasabb, mint egy tuning „Hullaszállító”?!


Nap mint nap közvetve, vagy sajnos akár közvetlenül is érintve vagyunk a közúti balesetekkel, ahol ismeretlenek, vagy akár ismerősök szenvednek sérüléseket, vagy rosszabb esetben…

A csapat frontemberének Dávidnak a HF Integrale Evoluzione mellett volt egy Lancia Dedra kombija a napi használatra, hogy ne a Delta kopjon. Nos, ez a Dedra teljesen véletlenül pont alkalmas volt a „feladatra”, így hát egy szép kora tavaszi napon Dávid beállt a műhelybe a kocsival, és a csapat nekiállt szétszedni…

Első körben LLumarBoy által az üvegek kaptak teljesen egyedi fóliatetoválást, ami körben EKG görbét, és hátul egy nonfiguratív koponyát ábrázol, arany és fekete kombinációban. Mikor ez megvolt, a kocsi átkerült a karosszéria műhelybe ahol Menyusék komolyabban kezelésbe vették.
Természetesen az alapterv már megvolt, amit Tárnok Zsolt az ismert designer papírra is vetett. A látványterv Zsolthoz híven gyönyörű volt, de sajnos pár dolgot módosítani kellett, mert a halottas kocsi az fekete, és a látványterven egy Omega utód szerepel. Így változott az szín, és pár ív a kocsin.

A kötelező javítások mellett eltűntek az oldalindexek, a díszlécek, az antenna, átalakultak az első, és hátsó lökhárítók, a hűtőmaszk, felkerültek köszöbspoilerek, és a legjobban szembetűnő változás a csomagtartó ajtó átszabása, ami miatt a kocsit hátulról elég nehéz beazonosítani.

Miután a Menyus, és Peti elkészült a mesteri lakatos munkával, a kocsi bekerült a fényezőkamrába.
A sima fekete nem lett volna elég figyelemfelkeltő, így a Dávid a matt fényezés mellett döntött, ami elég bátor dolog volt, ha figyelembe vesszük, hogy a kocsi ugyanúgy napi használatban marad, ha elkészül. A matt fekete mellett az arany jöhetett szóba színválasztáskor, ami már a fólián is látható, így a gyári ezüst tetősínek, és a sorszámozott Zender felnik arany szint kaptak. Természetesen épített autónak nem áll jól az égi meszelés, így elöl 4 centivel, hátul 8 centivel lett lejjebb engedve a kocsi, csak hogy ne kelljen magasra emelni a koporsót bepakoláskor. Azok a részek, amiknek nem állt jól a fekete, sem az arany, az karbon fóliát kaptak, amiből jutott a beltérbe is rendesen. A műszerfal, a középkonzol, az hifi install első szett beépítése, de még a kormány is karbonos lett. A beltér átalakulása itt még nem ért véget.

Az ülések, és a hifi beépítés fekete – tört fehér kárpitozást kaptak, és totálisan átalakult a csomagtartó aminek köszönhetően teljesen használhatatlanná vált a kombi mivolta a kocsinak.
Kötelező elem a kocsiban a középen elfektetett koporsó, amiben a csapat kabalafigurája Samu fekszik. Egyik oldalra egy brutális FLI erősítő került beépítésre, aminek egyik oldalán egy Massive 2 farad-os kondi van, a másik oldalán egy hatalmas Vibe nyomó, ami ellátja a kocsit mély hangokkal. A közép frekvenciákról egy 16-os Vibe szett gondoskodik, míg a magasról az ajtónál elhelyezett csipogók. Ha esetleg utazás közben is hallgatnánk zenét, akkor abban segít az elöl elhelyezett komponens szett. Az egész installt egy JVC DVD-s fej hajtja meg, aminek a képe a csomagtartóban a csapat logója mellett elhelyezett monitoron látható, evvel is sugallva, hogy a filmnézés nem biztonságos menet közben.

A kocsi koppra lett kész az évadnyitó showra, ahol hatalmas sikerrel debütált. A srácok szerint, ha csak egyetlen ember figyelmét sikerül felhívni, hogy nem érdemes esztelenül száguldozni, és a vezetés igen is veszélyes műfaj, és evvel talán megmenteni az életét, akkor már megérte a sok-sok munka, ami ebben a kocsiban van.

A kocsi mottója: „"Ne ezzel legyen az utolsó utad!", amit nagyon jó lenne, ha mindenki megjegyezne, idézem a tulajt: „… bevallom sokszor én is elveszem a gázt, amikor a belső tükörben a koporsót látom magam mögött, útban egy-egy kiállítás felé.” Ezután az elgondolkodtató mondat után beszéljenek inkább a képek.

A koporsót rendelkezésünkre bocsátotta a Rácz Müvek Kft., a Krisztis fotózáshoz a helyszínt a Young B.T.S. Kft. biztosította.

Készül:


Carsandgirls.hu: Werk:


Sajt, csak kocsi:




2009. október 1., csütörtök

Ez az év is elszaladt...

Túl vagyunk rajta...sajnos...megvolt az év utolsó drift versenye itthon. Ez nagyon jó hír a versenyzőknek, mert vége a kapkodós autószereléseknek, és az utazgatásoknak, de rossz hír nekünk, mert 2009 további részében mellőznünk kell a gumifüstös, izgalmakkal teli hétvégéket, leszámítva pár edzést.



Ez az utolsó verseny annyira eseménydúsra sikerült, hogy aki nem volt ott, az legalább kérjen meg valakit aki ott volt, hogy mesélje, mert ezt sem fényképekkel, sem videókkal, és semmilyen cikkel nem lehet visszaadni. Annyi autó tört, mint egész évben eddig összesen nem! Nagyon sok csapat küzdött technikai problémákkal, volt akinek már az edzésen teljesen feladta a vas a harcot az elemek ellen. Nagy Ádám M-mes szívének hajtókarja vágyott egy kis szabadságra, így kitekintett a blokkból, ami igen fájdalmasan érintette Ádám lelki világát.



Radák János - Radir Skyline-ja sajnos turbócsapágy problémákkal ment már az EA Games NFS Shift bemutatóján is, de az edzésen teljesen egyértelművé vált, hogy totál felesleges szegény kocsit nyúzi, mert most csak a turbót kell cserélni, és kár veszélyeztetni az egész motort. Jut eszembe nem akar valaki gyártani egy leömlőt Radirunknak az új túrbóhoz? Jelentkezni nála, vagy nálunk!!! Szóval így sajnos Radir is a lelátóról volt kénytelen nézni a versenyt, csak a felvonuláson tette tiszteletét a pályán..



Csergő Józsi kuplung cserével kezdte a szombatot, majd búcsúként végiglocsolta a pályát olajjal, amivel sikerült az edzést aznapra lehetetlenné tennie. Józsi másnap természetesen indult, és már reggel Péter Tomi kocsijában landolt. Őket követte kurucz Ádám, és Holtság Gergő csattanása. Tóth Erik kocsija nemes egyszerűséggel kigyulladt. Mindez 10 óra elött történt, és a verseny még hátra volt! Kerényi Ádám, Szántó Niki Görögországban képviselték a magyar színeket a King Of Europe zárófutamán, ahova Papp Peti is elkisérte őket, így ők nem voltak az indulók között itthon, de ettől még ugyanolyan izgalmasra sikerült a futam, mert bár a Magyar Bajnokság 1. helye már foglalt, a 2. és 3. helye még kiadó volt.



Ehhez mérten komoly csaták voltak a teljesen új megközelítéssel tervezett, és felépített pályán, ami amellett, hogy kereztezte önmagát, nagyon nagy beesésí sebességet engedett a versenyzőknek. (Ez utóbbit az edzésen volt szerencsém személyesen átélni Radir mellett, amit ezúton is köszönök.) A legjobb négyben Mészáros Zsolt, Szollősi Tibisz, Levo, és Szekeres Peti volt, ahonnan a dobogó alsó fokára Tibisz álhatott. A második helyre Szekeres Peti füstőlte fel magát, és ezt a versenyt Mészáros Zsozsi nyerte. Táblázat



Ennek tudatában a 2009-es év dobogóján az alábbi három ember állhatott:

1.: Kerényi Ádám
2.: Szerencsés István
3.: Levota Sándor



Természetesen a nap evvel még nem ért véget, hátra volt még a másodosztály döntöje. A srácokat nézve felmerült bennem a kérdés, hogy miért nem tolhatják párosban a köröket, mert annyira szépen, profin rajzolták az íveket. Ezt a versenyt talán Szabó Szilárd Mercedesének esete festette még színesebbé, aki az egyes kanyarban sikeresen elhagyta a jobb hátsó kerekét, és nem is egyszer, hanem kétszer, így ő sajnos kénytelen volt abba hagyni a versenyt.



A végeredmény a következőképpen alakult:

1.: Zentai Sándor
2.: Énekes Árpád
3.: Almási Zoltán

Így másodosztály idei bajnokságát Zentai Sándor nyerte, második helyen Grözinger Zsolt, míg a harmadik helyen Csergő Józsi ért célba.




Ezúton mind a magam, mind a Fanat-x Tuning Team nevében szeretnék gratulálni minden dobogón végzett versenyzőnek, kiemelten Kerényi Ádámnak, aki már másodjára lépett a Profi Liga első helyére, sőt ezen a napon két helyen is dobogóra kellett volna állnia, mert Görögországban is elhozta a legjobbnak járó díjjat. Azoknak a versenyzőknek, akik idén nem tudtak dogóra állni, pedig köszönjük a sok-sok kellemes, izgalmas percet, órát, napot, amit a pályán töltve okoztak nekünk.


Ime a képek, amiket állandó fotósunk Susy (Sándor Zsuzsanna), és frissen debütált vendég fotósunk Bodogán Sándor készített... Jó szórakozást.



Video hamarosan, addig itt az előzetes: