2013. április 12., péntek

Magyar Profi Drift Bajnokság I. futam - Kakucs


Koppkereszt vagy amit akartok

Az égiek nem voltak túl kegyesek hozzánk, hiszen elkélt a nagykabát. A profi drift pilóták azonban mindent megtettek azért, hogy felmelegítsék a szívünket. Egy-egy bátrabb megindítás, egy-egy őrült tempójú kanyar, egy-egy fizikának is ellentmondó szög láttán már nem fázott senki sem a Magyar Profi Drift Bajnokság első, kakucsi futamán.

A Kilinccsel Előre Drift Kupa szervezői egy igen izgalmas és technikás pályát alakítottak ki a versenyzők számára a megszokott kakucsi nyomvonalon. Egy manjival való megindítást követően két érintési zóna, majd egy külső és egy belső érintési pont várta, hogy a pilóták minél inkább megközelítsék őket. Annak érdekében, hogy a pontozás alapjául szolgáló feladatokat a nézők is jól értsék, Szili Krisztián György Szilveszter tolmácsolásával előbb lassú, majd versenytempójú körben mutatta meg, hogy mi az elvárás.

A kvalifikáció több szempontból is izgalmas volt. Egyrészt most pontozott először ebben a felállásban az új bírói csapat, másrészt most tesztelték a téli fejlesztéseket és az új vasakat a versenyzők.


Még a festék sem száradt meg talán Grózinger Zsolt Nissan S14-esén, mellyel az első versenyen rögtön az első helyre kvalifikálta magát. Őt követte a sorban a kb. 270 lóerős E500-as Mercedesszel Szabó Szilárd, aki nagyon pontosan és tempósan fűzte végig a pályát. Két tökéletes pilóta, két véglet autóban…

A mai verseny során minden drift pilóta megfogadta Angyal Péter versenyigazgató tanácsát: „Ne egymás ellen, hanem egymással csatázzatok!”

Az első csatát Temesvári Péter vívta Simon Csabával. A két visszahívással is járó tsuisok során volt egy kis koccanás, volt pár kiegyenesedés és jópár gyönyörű szög. A továbbjutó Simon Csabi lett.

A mai nap második megmérettetésén Sándor Ádám nem tudott elindulni Zalabai Zsolt ellen. Ennek okát Mészáros Zsolt így fordította le holland bíró társának, Olafnak: „Diffi kaputt.” :)

A harmadik harc a kvalifikáció során 106 km/órával bekezdő Szabó Szilárd és Szili Krisztián között folyt. Rögtön az első körben leesett az elöl haladó Szilárd E500-ának lökhárítója, így a mögötte haladó Krisztián hibázni kényszerült. A második kör azonban már egyértelműen Szilárd felé billentette a mérleg nyelvét, hiszen sokkal agresszívabban és pontosabban fűzte végig a pályát. Tóth „Alapos” Géza, Szilárd jó barátja viccesen jegyezte meg: „Biztosan belülről egy madzaggal oldotta le a lököst, amikor látta, hogy kezd szoros lenni.” 

Nehezen dőlt el Szántó Nikolett „NeroM3” és a terepmintás E30-cal induló Porkoláb Péter közötti harc is, hiszen minimális volt közöttük a különbség mindvégig. A kihívást követően Péter azonban sokkal nagyobb szögeket vállalt és jobbak voltak a terhelésváltások is.

Izgalmas harcot ígért Simon Csabi és Grózinger Zsolti harca. Grózinger Zsolti a bivalyerős új autójával először elöl haladt. Az őt lekövető Simon Csabi azonban többször kiegyenesedett, így nulla pontot kapott. A második kör már egál-szagú volt, azonban a Csabi által elhibázott első kör miatt egyértelműen a mátészalkai csibész jutott tovább.

A hatodik tsuiso sem volt izgalmaktól mentes, hiszen ebben a gyenge autóval pontosan versenyző Szilárd, valamint az egész nap hihetetlenül precízen autózó Zalabai Zsolt került össze. A fiúk kiegyenlítetten versenyeztek, hihetetlen, de 101 km/órás sebességgel száguldottak egymás mellett, azonban a második körben Zalabai Zsolt beforgása hamar rövidre zárta a további csaták sorsát.

A következő párharc során Grózinger Zsolti megmutatta, hogy mit nem szabad a hátul haladó autónak tennie. Az S14-gyel akkora tempóval érkezett meg Porkoláb Peti E30-asára, hogy már nem tudták elkerülni a csattanást. Grózinger Zsolti autója nem sérült meg, Porkoláb Peti autóján azonban féltengelyt kellett cserélni, így kérdéses volt, hogy el tud-e majd indulni a döntőben…

A nap utolsó előtti csatája már a bronzért folyt, ahol az első körben Grózinger Zsolti óriási szöget vállalva esett be az első érintési zónába; Zalabai Zsolti tökéletesen lekövette. A második körben a helycserét követően azonban Grózi került ki győztesen a tsuiso-ból, ugyanis olyan erővel és vehemenciával támadta ellenfelét, olyan tökéletes íven ment végig, hogy azt még a bírók is állva nézték.

Az utolsó összecsapásnál nemcsak amiatt izgultak Porkoláb Peti szurkolói, hogy Péter nyerjen, hanem azért is, hogy a négy fokos hidegben (aznap már második alkalommal!) kicserélt féltengely bírja majd a kiképzést. A fiúk jó munkát végeztek, az autó szépen muzsikált, azonban Szabó Szilárdot ma senki sem állíthatta meg. 
Matt fekete Mercedese füstjébe burkolózva ma Porkoláb Péternek be kellett érnie a második hellyel.

Így profi kategóriában a Magyar Profi Drift Bajnokság 1. fordulójának dobogója a következőképpen alakult:

1. Szabó Szilárd
2. Porkoláb Péter
3. Grózinger Zsolt

Ne feledkezzünk meg azonban a kakucsi hétvégén rajthoz álló street kategóriájú versenyzőkről sem, akik megmutatták mindenkinek, hogy hamarosan a profik között lesz a helyük. Versenyük dobogósai:

1. Peter Kurnava
2. Várfalvi Gábor
3. Tápai Attila

A Magyar Profi Drift Bajnokság I. fordulójával egy időben rendezték meg az Eger Rallyt. Ezúton gratulálunk az Eger Rally szervezőinek a színvonalas munkájukhoz és a versenyhez, és egyben jobbulást kívánunk a sportbíróknak.

E kicsit hosszúra nyúlt beszámolót zárjuk stílusosan a mai győztes, Szabó Szilárd szavaival:

„Miután sikerült tökéletesen beállítani az autót, bíztam benne, hogy egy dobogós hely meglehet. Az első helyre nem számítottam, de nagyon örülök neki. Sajnálom, hogy Grózinger Zsoltival végül nem kerültünk össze, de a máriapócsi Kihívás napján még erre is lesz lehetőségem. Bár lehet, hogy egy ilyen erős autó ellen nehéz lesz harcolni.”

A júliusi Drift Kihívás Napja előtt azonban lesz még egy forduló Máriapócson, még pedig a rallycross versennyel egybekötve május 19-20-án. Gyertek, tartsatok ott is velünk! A jelszó továbbra is: Kilinccsel előre!

További információ:
VÁMOSI-NAGY Gergely „SAjt” - sajto@drifting.hu

2013. április 3., szerda

Kakucsi drift a bajnok ajánlásával


Azok, akik imádják a driftet és alig várják, hogy profi pilótákat lássanak kemény csaták közben, azok már biztosan vágják a centit és örömmel konstatálják, hogy már csak öt gumifüstben szegény napot kell túlélniük és utána újra minden arról szól majd, hogy irány „Kilinccsel előre!”




György Szilveszter, a 2012-es profi drift bajnok pár pillanat erejéig otthagyta a csodaszép nyuszilányokat, félretette kölnisüvegét és elárult egy-két titkot nekem a közelgő versennyel, az új autókkal és az idei szezonnal kapcsolatban.

Az idény első versenye mindig nagyon izgalmas, hiszen ilyenkor próbálhatják ki a hosszú téli esték során épített autóikat a versenyzők. Mi sok-sok titokban és nyilvánosan épülő autóról hallottunk már, de nézzük mit tud a Magyar Profi Drift Bajnokság 2012-es bajnoka, Szilveszter.

„Szinte minden csapat fejleszti az eddigi autóját, vagy teljesen új autóval készül a 2013-as szezonra… Ez az év úgy gondolom és hallom, hogy a feltöltött motorok és a targoncához hasonló kormányszögek éve lesz… Felfedte a fejét egy úgynevezett JZ vírus, ami ellen nincs ellenszer, és ez azt hiszem egyáltalán nem is olyan nagy baj! Úgy gondolom Grózinger Zsolt „Grózi” tudna erről mesélni a talán a legtöbbet… Őt lemarta ez a kór. :) Én vagyok az egyik legkíváncsibb a 2JZ-vel hajtott S13/S14-es kocsijára! De nyilván Zentai Attila kis (tényleg kis !) Fiestájára is…„

2013-ban a Magyar Profi Drift Bajnokság szervezői úgy döntöttek, hogy egy sokkal komolyabb szintre emelik a sokak által eddig is imádott autósportot, a driftet. A bírói gárda megerősítése mellett ezentúl versenyeket csak profi pályákon rendeznek majd. Ez alól kivételt képez a döntő, de azt hiszem senki sem bánja majd, hogy a pálya széle helyett az egri bazilika árnyékában kell majd imádkoznia kedvencéért.

„Teljesen más egy versenypályán való versenyzés, sokkal látványosabb és élvezhetőbb. Ez volt a cél és ezt a Drifting.hu megvalósította! Köszönet érte!” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban György Szilveszter, majd az egri döntővel kapcsolatban a következőket mondta – „Nagyon izgalmas lesz a versenyzők és a látogatók számára is! Nagyon jó irányba haladt és halad továbbra is a Drifting.hu a drift népszerűsítésével, fejlesztésével és átalakításával. Ez a folyamat az egri versennyel, illetve a versenypályán való versenyzéssel kiteljesülni látszik…”


Kedves olvasó! Kérlek ragadj most tollat, vedd elő noteszed és vésd fel az alábbiakat:

Magyar Profi Drift Bajnokság 1. forduló Kakucson | Kilinccsel Előre Drift (Kupa| Április 6-7.

Helyszín: Kakucs-Ring (M5 autópálya mellett GPS: 47°14’48.64″É 19°22’35.67″K)


Április 6. Drift edzésnap és Kvalifikáció Kakucson

09:00 Kapunyitás nézőknek
07:00 Kapunyitás versenyzőknek, és regisztráció
07:30 – 08:00 Kötelező Eligazítás
08:00 – 14:00 Drift Edzés, Pro, Street, és Amatőr csoport felváltva
14:00 – 15:30 STREET Kvalifikáció
15:30 – 18:30 Drift Edzés, Pro, Street, és Amatőr csoport felváltva
19:00 Kapuzárás

Április 7. Drift Verseny nap: Pro / Street / KakucsRing

09:00 Kapunyitás nézőknek
07:00 Kapunyitás versenyzőknek
08:00 – 09:00 Kötelező Eligazítás
09:00 – 10:30 Drift Edzés Pro
10:30 – 11:00 Drift Taxi (Pro pilótákkal)
11:00 – 11:30 Felvonulás
11:30 – 13:30 PRO Kvalifikáció
13:30 – 15:00 Street Top 8 és Döntők
15:00 – 17:00 Pro Top 16
17:00 – 18:00 Pro Top 8 és Döntők
18:30 – 19:00 Díjátadó
19:00 Kapuzárás

Belépő a rendezvényre : 2.000,- Ft/ fő, mely szombatra és vasárnapra is érvényes

Várnak mindenkit a drifterek és a Drifting.hu csapata a 2014. április 6-7-én Kakucson, a Kakucs-Ringen megrendezésre kerülő szezonindító versenyre, ahol a jelszó változatlan: Kilinccsel előre!

Bővebb információkat a Magyar Profi Drift Bajnokság Kilinccsel Előre Drift Kupa 1. fordulójáról itt találtok (megközelítés, szállás stb): http://drifting.hu/esemeny/magyar-profi-drift-bajnoksag-1-fordulo-kilinccsel-elore-drift-kupa-aprilis-6-7

Április 01. 10:00-ig beérkezett nevezések:
Sándor Ádám
Farkas László
Ládi Attila
Nagy Endre
Bernát Attila
Porkoláb Péter
Oroszi Zoltán
Énekes Árpád
Zalabai Zsolt
Molnár Gábor
Tápai Attila
Ifj Zángó Zoltán "Jimyke"
Zángó Zoltán
Várfalvi Gábor
Szántó Nikolett
Szili Krisztián
Grózinger Zsolt
Szabó Szilárd "Édesapa"
Simon Csaba
Nagy László
Szlávik István
Szász Norbert
Molnár András
Jugovits István
Varga Tamás "Puci"
Temesvári Péter "Joker"