2009. február 7., szombat

Sanyi "partyjárgánya" - Stop!

A stop.hu ismét lecsapott egy kocsinkra. Most Palkó Sanyi, a Fanat-x hivatalos mixerének narancs Seat Cordobája kerűlt terítékre. Bár az átalakítások nem olyan nagy léptéküek, mint néhány más autónkon, de ennél a kocsinál az egyedi megjelenés mellett a napi használat is igen erős kitétel volt, mert Sanyi ugyebár napi szinten használja a kocsit Budapest útjain, ami még egy gyári autónak is időnként kihívás, így nem is gondolkodunk három centis hasmagasságon, meg 22"-os felniken. A kocsi teljesen Sanyi igényeinek megfelelően lett átalakítva, amiben Menyus volt a fő kivitelező.




Íme a cikk.

Sanyi egyéves feltűnésmentes furikázás után bízta rá autóját egy tuning csapatra, akik a korábban már bemutatott aranyszínű Opel Omegát és a narancs színű Fiat Puntót is elkövették. Sanyi barátunk Seatja valóságos rutinművelet volt a fanatikus tunerek számára, a fiatal tulaj így egy szépen megépített csajozós verdát, partijárgányt és bevásárló autót kapott maga alá. Meg amit még akartok...
Tunerünk teljesen gyári állapotban vette birtokba Seat Cordobáját két és fél évvel ezelőtt. Ám ahogy az lenni szokott, néhány hónapos autókázás után meglátta a lehetőséget az autó külső átalakításában, és fel is kérte barátait egy ütős külső átépítésre. A srácok asztalhoz ültek, közösen megtervezték a kis háromajtós látványtervét, majd előkerült az üvegszál, a hegesztőpisztoly és a csiszolópapír.



Mint azt a képeken is láthatjuk, a külső átépítésnél elsődleges szempontként az autó teljes lefalazása és gömbölyítése volt a cél. A gömbölyűre álmodott lökhárítók, a szolid tetőszárny és egyedi küszöbök mellett az autóról minden - tényleg minden - kiálló elemet levakartak, így a feliratok és díszlécek mellet, a zárak és a kilincsek is a kukába kerültek. Eltüntették az oldalvillogókat, a hátsó csomagtér ajtót lefalazták, a motorháztetőt és az első sárvédőket pedig néhány centivel megtoldották a morcos tekintet végett.



Az autó ezután a tavalyi év sláger színének számító Ford Focus ST narancssárga gyöngyház fényezését kapta, amelyet fekete-fehér gyöngyház csíkokkal választottak el két oldalt. A belső térben hasonló árnyalatú flokkolást kaptak a műszerfal és az ajtókárpit elemei. A belső tuning egyelőre itt megállt, a külső azonban egy 8000 K-s xenonnal szerelt első-, és Lexus-optikás fekete hátsó lámpákban folytatódott, amelyeket sötét szélvédőfóliák követtek.


Seat CordobaA tervek szerint a gyári 1.6 8V-s motor nem sokáig marad a motortérben, a tetszetős külsőhöz ugyanis a tulaj szerint masszív fellépés dukál, így tavasszal egy jóval erősebb, 1.8 literes turbós aggregát beszerelését tervezik a Seat Leon Cupra típusból. Ezt erősítendő az autó alá azonban hamarosan egy hátsó Y-nal kettéválasztott, két oldalra kivezetett sportkipufogó rendszer kerül, egyenként 90-es brutál végekkel.



A jelenleg 15 collos krómozott felniken 195/50-es abroncsok feszülnek, a 30 milliméteres ültetés és a gyári gátlók felkeményítése után az ívek azonban még így is nagyobb tárcsákért kiáltanak. Sanyi így méretesebb görgőkön gondolkodik, persze csak miután sikerült elpasszolni a mostani papucsokat. Rutinmunka ide vagy oda, végeredményben egy egyedi, kívánatos partijárgány gurult ki a tuning garázsból, amely a kiállítások mellett az élet minden területén megállja a helyét. Így kell csinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése