2009. október 14., szerda

A Fanat-x Lancia Dedra története

A Fanat-x csapat idén elég egy extrém ötlettel rukkolt elő az évadnyitó Tuning Showra.

Látva a sok tuning autóval száguldozó fiatal, néha akár még alap vezetési tapasztalattal sem rendelkező „utcai versenyző”-t, ezerrel tépni az utakon, elhatározták, hogy a balesetmentes közlekedésre fokuszálnak kicsit, és olyan autót csinálnak, ami bár nem változtatja meg a világot, de talán néhány ember szemét felnyitja. Mi lenne erre alkalmasabb, mint egy tuning „Hullaszállító”?!


Nap mint nap közvetve, vagy sajnos akár közvetlenül is érintve vagyunk a közúti balesetekkel, ahol ismeretlenek, vagy akár ismerősök szenvednek sérüléseket, vagy rosszabb esetben…

A csapat frontemberének Dávidnak a HF Integrale Evoluzione mellett volt egy Lancia Dedra kombija a napi használatra, hogy ne a Delta kopjon. Nos, ez a Dedra teljesen véletlenül pont alkalmas volt a „feladatra”, így hát egy szép kora tavaszi napon Dávid beállt a műhelybe a kocsival, és a csapat nekiállt szétszedni…

Első körben LLumarBoy által az üvegek kaptak teljesen egyedi fóliatetoválást, ami körben EKG görbét, és hátul egy nonfiguratív koponyát ábrázol, arany és fekete kombinációban. Mikor ez megvolt, a kocsi átkerült a karosszéria műhelybe ahol Menyusék komolyabban kezelésbe vették.
Természetesen az alapterv már megvolt, amit Tárnok Zsolt az ismert designer papírra is vetett. A látványterv Zsolthoz híven gyönyörű volt, de sajnos pár dolgot módosítani kellett, mert a halottas kocsi az fekete, és a látványterven egy Omega utód szerepel. Így változott az szín, és pár ív a kocsin.

A kötelező javítások mellett eltűntek az oldalindexek, a díszlécek, az antenna, átalakultak az első, és hátsó lökhárítók, a hűtőmaszk, felkerültek köszöbspoilerek, és a legjobban szembetűnő változás a csomagtartó ajtó átszabása, ami miatt a kocsit hátulról elég nehéz beazonosítani.

Miután a Menyus, és Peti elkészült a mesteri lakatos munkával, a kocsi bekerült a fényezőkamrába.
A sima fekete nem lett volna elég figyelemfelkeltő, így a Dávid a matt fényezés mellett döntött, ami elég bátor dolog volt, ha figyelembe vesszük, hogy a kocsi ugyanúgy napi használatban marad, ha elkészül. A matt fekete mellett az arany jöhetett szóba színválasztáskor, ami már a fólián is látható, így a gyári ezüst tetősínek, és a sorszámozott Zender felnik arany szint kaptak. Természetesen épített autónak nem áll jól az égi meszelés, így elöl 4 centivel, hátul 8 centivel lett lejjebb engedve a kocsi, csak hogy ne kelljen magasra emelni a koporsót bepakoláskor. Azok a részek, amiknek nem állt jól a fekete, sem az arany, az karbon fóliát kaptak, amiből jutott a beltérbe is rendesen. A műszerfal, a középkonzol, az hifi install első szett beépítése, de még a kormány is karbonos lett. A beltér átalakulása itt még nem ért véget.

Az ülések, és a hifi beépítés fekete – tört fehér kárpitozást kaptak, és totálisan átalakult a csomagtartó aminek köszönhetően teljesen használhatatlanná vált a kombi mivolta a kocsinak.
Kötelező elem a kocsiban a középen elfektetett koporsó, amiben a csapat kabalafigurája Samu fekszik. Egyik oldalra egy brutális FLI erősítő került beépítésre, aminek egyik oldalán egy Massive 2 farad-os kondi van, a másik oldalán egy hatalmas Vibe nyomó, ami ellátja a kocsit mély hangokkal. A közép frekvenciákról egy 16-os Vibe szett gondoskodik, míg a magasról az ajtónál elhelyezett csipogók. Ha esetleg utazás közben is hallgatnánk zenét, akkor abban segít az elöl elhelyezett komponens szett. Az egész installt egy JVC DVD-s fej hajtja meg, aminek a képe a csomagtartóban a csapat logója mellett elhelyezett monitoron látható, evvel is sugallva, hogy a filmnézés nem biztonságos menet közben.

A kocsi koppra lett kész az évadnyitó showra, ahol hatalmas sikerrel debütált. A srácok szerint, ha csak egyetlen ember figyelmét sikerül felhívni, hogy nem érdemes esztelenül száguldozni, és a vezetés igen is veszélyes műfaj, és evvel talán megmenteni az életét, akkor már megérte a sok-sok munka, ami ebben a kocsiban van.

A kocsi mottója: „"Ne ezzel legyen az utolsó utad!", amit nagyon jó lenne, ha mindenki megjegyezne, idézem a tulajt: „… bevallom sokszor én is elveszem a gázt, amikor a belső tükörben a koporsót látom magam mögött, útban egy-egy kiállítás felé.” Ezután az elgondolkodtató mondat után beszéljenek inkább a képek.

A koporsót rendelkezésünkre bocsátotta a Rácz Müvek Kft., a Krisztis fotózáshoz a helyszínt a Young B.T.S. Kft. biztosította.

Készül:


Carsandgirls.hu: Werk:


Sajt, csak kocsi:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése